Volba po volbách

14.01.2013 22:59

 

Včera jsem v průběhu celého dne psala článek o tom, jak vnímám výsledek voleb a také jsem přidala dva moc pěkné články od Tomáše Kluse na toto téma, které velmi rezonovaly s mými pocity. Ještě večer - než jsem kamkoli umístila upozornění na tyto příspěvky, uvědomila jsem si, že ty články byly pro mě. Je na každém z nás, jak si to přebereme. Není potřeba k tomu nic moc dodávat.

 

No a dneska se mi to potvrdilo. Ano, byla jsem asi tak hodinu zklamaná - ne z toho, jak dopadla první dvě místa ani z toho, že Táňa nevyhrála, ale z toho, že jsme získali jen tak málo hlasů (ačkoli 166 tisíc se těžko dá považovat za "málo"). Jenže pak jsem ty pocity pustila a koukala se hlouběji. A našla jsem tam zajímavou odpověď. To, že lidé volili jinak než já (my), ještě neznamená, že nevolili srdcem!!! A věřím, že kdybychom mohli odevzdávat dva hlasy - jeden za toho, koho skutečně chceme a jeden za toho, kterého stále ještě chceme, sice možná trochu méně, jenže má podle našeho selského rozumu větší pravděpodobnost vyhrát, pak věřím, že by se Táňa nakonec umístila hodně vysoko. A bylo mi zase dobře. A navíc - když na ČT zkoumali, kdo představuje které hodnoty a kdo je od nich nejvíce vzdálen (vybrali 12 "Otázek" či oblastí) - tak TF vyhrála na celé čáře v oblasti Důvěryhodnosti (konkrétně v kritériích: morálnost, důvěryhodnost a neúplatnost) a to není málo!

 

Pravda je, že se teď názory dost štěpí. Hodně lidí je spokojených, protože volili buď Miloše Zemana nebo Karla Schwarzenberga. Někdo je spokojený o trošku méně, protože měl jiné favority, ale pořád ještě dokáže najít mezi těma dvěma toho, ze kterého může mít pořád ještě radost a věří mu. Někomu je to jedno. No a pak jsou ti, kteří propadají panice, protože za oběma vidí katastrofu. A nyní tedy máme před sebou VOLBU PO VOLBÁCH - můžeme si zvolit své pocity a svůj přístup. Je to svobodná volba každého z nás a není kolem toho žádné souzení (odsuzování).

 

Já osobně dávám přednost tomu jít k volbám a zvolit toho, který je podle mě stále ještě volitelný a dám mu prostor. Ano, může nastat varianta, že "zklame", ale jak tak koukám na poslední kroky našeho současného prezidenta, i ta jeho extempóre mají svůj přínos - v tom, že se i mezi politiky mnoho lidí chytá "za nos" a honem rychle se snaží zachránit co jde. Ne, rozhodně nejásám nad amnestií a nijak se tím netajím, ale i z toho se dá poučit a třeba to přinese nějakou změnu. A nebo ne. Stále ale věřím, že se věci dějí přesně tak jak mají. A když se tak kouknu na to, s jakými prezidenty se potýkají ve světě, tak myslím, že ať už vybereme Miloše či Karla, pořád ještě si můžeme pískat. A jak říká následující obrázek: "Nikdo nás nemůže (mentálně) zotročit, pokud mu nedáme moc to udělat."

 

 

Ať tak či tak, možná bychom měli práci o trochu snazší, kdyby prezidentem byl někdo jiný, ale my to zvládneme i tak. Poctivě krok za krokem. Není důvod to vzdávat. Ani Táňa Fischerová to nevzdává. Prostě nám to ukázalo, kde je potřeba "přidat" a které věci stále ještě podceňujeme - jednou z nich jsou ČINY!!! A další víra. Tak tedy konejme a věřme. Každý podle toho, jak to cítíme. Já osobně se snažím jednat podle své intuice, srdce i rozumu (ideálně jsou-li v souladu), ale na základě čeho kdo jedná, to je opět věcí svobodné volby a žádná varianta není špatně. Potřebujeme se naučit používat všechny tyto "nástroje" či prostředky či jak to nazvat, tak se učme.

 

A jen tak pro pobavení - na oba kandidáty už se sdílí vtipná videa. Na Karla Schwarzenberga jsem sice jedno našla, ale vzhledem k tomu, že tam byla jen jeho "spící" fotka z parlamentu a celých deset minut "prezidentského projevu" chrápal, tak mi to nepřišlo zajímavé pro sdílení. Zajímavější bylo starší video, které natočil Miloslav Šimek (podotýkám, že už před několika lety zemřel) a Zuzana Bubílková a už tehdy si představovali, jaké by to bylo, kdyby měl Novoroční prezidentský projev Miloš Zeman. :-D Ve vší úctě - vtipné to je a myslím, že i MZ by se zasmál.

 

S Láskou,

 

 

Marie Kuchařová pro www.posvatnesrdce.cz