Tři vědomé nádechy

22.10.2012 21:57

 

Eckhart Tolle říká, že abyste se dostali plně do přítomnosti a oprostili se od „žvatlající“ mysli, stačí jeden vědomý nádech. Funguje to.

 

Když se chci dostat „do pohody“, plně se zakotvit v sobě a propojit se se svým „úkolem“, naučila jsem se (částečně inspirovaná učením Adamuse Saint Germaina) používat vědomé nádechy TŘI.

 

Ráda se s vámi o ně podělím.

 

Obvykle večer, po dlouhém dni, kdy už Adámek spokojeně chrupe, já mám „padla“ (nebo se třeba ještě chystám na psaní, ale potřebuji ze sebe všechno „shodit“) a všude je klid, tak se pohodlně posadím v křesle a třikrát se zhluboka nadechnu a stejně zhluboka vydechnu. A každý ten nádech v sobě nese určitý pocit. Někdy si k tomu říkám formule (dvě v angličtině), které nyní popíšu, ale jde opravdu spíše o ten pocit než o jakákoli slova. A proč v angličtině? No, jednak protože jsem se je tak naučila, také protože v angličtině stačí méně slov na jejich „vystihnutí“ a také je to trochu zvučnější. To už ale rozebírám rozumově něco, co je mi prostě pocitově blíž. Takže to přeskočím a jdeme tedy na ty tři nádechy:

 

1) „I AM THAT I AM“ = (Já) Jsem který jsem / Jsem kdo jsem

Tímto nádechem se oprošťuji od všech svých rolí, svého současného jména, jakékoli charakteristiky. Přestávám být vším (ženou, dcerou, matkou…), jsem už jen sama sebou – svým nejhlubším a nejniternějším já.

2) „ALL IS WELL IN ALL OF MY CREATION“ = V mém (s)tvoření je vše dobré

Tímto říkám, že vše, co jsem kdy stvořila a tvořím, i všechny situace a lidé, se kterými se setkávám, mají svůj smysl a jsou zde pro (mé) nejvyšší dobro. Že v mém životě je NAPROSTO VŠE VPOŘÁDKU. Mizí veškerá dramata, všechno, co mne třeba tížilo, rozčilovalo, drásalo. Zůstává pocit naprosté dokonalosti a harmonie.

3) „TADY JSEM A SVÍTÍM“

Tím se hlásím ke svému úkolu a také se jakoby (vnitřně) vzpřímím. Říkám tím, že to prostě nevzdám. Rozsvěcím světlo svého "majáku" a celá se rozzářím do noci...

 

Budu ráda, když vám tento jednoduchý "rituál" také pomůže. Pochopitelně nemusíte zůstat u třech nádechů. Někdy (obzvláště ze začátku) je třeba mnohem víc času a více nádechů. Každopádně to stojí za to...

 

S Láskou,

 

 

M.

 

Pro www.posvatnesrdce.cz Marie Kuchařová.