Jeden svět

19.05.2011 11:11

 náhled obrázku

 

Včera jsem přidávala na tyto stránky poselství od Kryona s názvem Shrnutí. Kryon zde hovoří o událostech, které se odehrávají po celém světě - o změnách v klimatu, o Japonsku, Číně, ale i o tom, co se děje právě teď v Egyptě a vůbec na Blízkém východě. Zaradovala jsem se. Hovoří totiž přesně o tom, o čem jsem vám chtěla vyprávět.

 

Nemám ve zvyku koukat na zprávy, ale občas jen tak "prolítnu" očima titulky na internetu, abych zjistila, že jediná změna, která se v nich odehrála je ta, že jsou čím dál drsnější, násilnější a manipulativnější. Tentokrát jsem ale chtěla vyhledat nějaké informace v češtině, ale ty zprávy prostě nebyly. Nikdo se neobtěžoval ani zmínit... Těsně před mým odjezdem jsme byli s Ahmedem pozváni do jedné facebookové skupiny, která byla založena v Itálii a odtud je také nejvíc přispěvatelů, ale jejími členy jsou lidé z celého světa a jsou jich již téměř 3tisíce. Skupina vznikla nedávno na uctění památky italského novináře Vittoria Arrigoniho a aby pokračovala v jeho odkazu. Většina příspěvků je v italštině, takže než se naučím italsky, musím si vystačit jen s překladačem, ale i tak je to moc zajímavé. Není v lidských silách přečíst všechny ty příspěvky (leda bych nedělala nic jiného, ale snad ani potom ne). Samozřejmě jsme postřehli, že tu a tam se sem přihlásí i někdo, kdo se snaží ostatní vyprovokovat či někdo, kdo nepochopil účel a skanduje hesla jako "oko za oko, zub za zub" a ohání se tím, že je to pouze citát z bible. A občas s ním někdo i souhlasí. Je ale krásné to, že si jeho příspěvek přečteme a akceptujeme jeho názor, ale v zápětí mu jeho prohlášení ukážeme z druhé strany... je to fantastické. Fungujeme takhle s několika FB "přáteli" a zakladatelkou skupiny a když někdo začne skandovat něco, co se velmi blíží pomstě, tak zapředeme diskuzi a uklidňujeme vášně...

Tahle skupina, ale není pouze o "řečech" od počítače. Informujeme se vzájemně o dění ve světě a také se pořádají různé akce. V Itálii se je snažili zdiskreditovat tím, že je nařkli z napomáhání teroristům, ale není to nic platné. Tato skupina se jmenuje Freedom Flotilla 2. Vittorio Arrigoni byl novinář, který se zamiloval do Gazy a snažil se maximálně pravdivě a lidsky zprostředkovávat události, které se tam dějí. Ukázat běžný život a změnit lidské myšlení. Vysvětlit, že už bylo dost války a že je čas jít dál. A také pomoci zprostředkovat lidem pomoc a zajistit jim základní lidská práva. A v tom právě pokračuje Freedom Flottila 2. Nedávno byla vypravena loď s humanitární pomocí a na této lodi je i Vittoriova matka. Chtěla by poznat zemi, kterou její syn tolik miloval.

Když jsem hledala zprávy na Novinkách, tak jediná zmínka byla velmi krátká a pouze o Vittoriově smrti a o tom, že byl brutálně zabit. Víc ani ťuk. A už vůbec ne o tom, že se v Římě konalo několik pochodů a setkání lidí, kteří chtěli přimět vládu, aby se zapojila a pomohla změnit události v Gaze. Stejné akce se konaly také v Káhiře. To se možná ve zprávách objevilo, ale se zcela jiným "podtextem". No a protože málokdo tady hovoří arabsky a protože jejich řeč působí "agresivně", tak ačkoli se modlí a zpívají, vypadá to, jakoby se na vás chystali... :-D Stejné akce ale probíhají i jinde, třeba v Londýně. No a teď se nad tím zamysleme... Křesťané, muslimové a jsou zde i židé a lidé tzv. bez vyznání se spojili, aby nastolili mír a zajistili lidská právě v Palestině, v pásmu Gazy... jaký další důkaz Jednoty a lásky ještě je potřeba? Kdy konečně před tím začnou média zavírat oči a podněcovat nenávist a strach?

 

A připojím ještě dvě videa k zamyšlení:

1) Naše neviditelné zdi.

 

">

Naše předskudky, naše neviditelné zdi... není čas je zničit? ISLÁM Pokud věříte že 1 miliarda 700 milionů lidí následuje teroristické náboženství, položte tuto otázku Koránu tím, že jej přečtete...

(Pozn.: Islám - znamená podrobení se či odevzdání bohu (Insh´Allah) a muslim je "ten, kdo se odevzdává Bohu". Tedy Bohu věří, důvěřuje a odevzdává se jeho vůli. Nebojuje s ním, nedohaduje se s ním, prostě věří, že Bůh ví, kam jej vede... Nechystám se konvertovat, jen mne toto překvapilo a tak jsem se o to s vámi chtěla podělit. Stále nevěřím v žádné náboženství. Věřím v Boha, sebe, Lásku a jednotu. Jen si myslím, že je na čase podívat se na víru těch ostatních a možná budeme překvapeni, jak málo je rozdílů a jak mnoho máme společného. Je na čase respektovat víru druhých. Nemusíme jí přijmout. Zachovejme si tu svou. Jen si nemyslím, že je v nich "rozpor".)

 

2) Toto je příspěvek, který natočil Vittorio Arrigoni.

  ">

Obležená Gaza nemůže nabídnout mnoho zahrad stejně krásných jako je tato a toto je jediné místo v Gaze, kde se můžete procházet bosí po zeleném koberci. I když je to jen hřbitov, je to stále místo, kde si lidé mohou odpočinout a meditovat. Pro děti je to hřiště, hrávají tu na trávníků fotbal, ale pořád je to jen hřbitov.

Tady na anglickém hřbitově z První Světové Války najdete pohřbené vojáky odevšad a různých vyznání – také Židy. Péče a respekt, který mají Palestinci k tomuto hřbitovu a náhrobkům je absolutní. A vypovídá to o tom, jaký respekt mají Palestinci v Gaze ke všem mrtvým, včetně Židů. Nemůžeme totéž říct o Izraelských vojácích. Toto místo bylo bombardováno v lednu 2009 a mnoho hrobů, včetně židovských, bylo zničeno.

Kdo ví, možná muži zde pohřbení věřili, že válka je řešení a že má cenu jejich života. Možná tomu opravdu věřili. Pokud jde o mne, nevěřím, že bych chtěl být ve válce pohřben pod jakoukoli vlajkou. Raději bych chtěl, aby si mne lidé pamatovali pro mé sny. Ať už se stane cokoli a já jednoho dne zemřu – za sto let – chtěl bych mít na náhrobku citát Nelsona Mandely, který říká: „Vítěz je snílek, který to nikdy nevzdává.“ Vittorio Arrigoni, Vítěz.

Vittorio Arrigoni byl zabit 15. dubna 2011. Vittorio Arrigoni Je Vítěz.

 

Dnes mne cosi vedlo k tomu, abych přidala příspěvek na FF2:

"Dnes ráno jsem přemýšlela o náboženství. Nejsem expert, ale... Židé, Křesťané i Muslimové pocházejí ze stejných "kořenů", že? Všichni máme stejného prvního "fyzického" otce - Adama a stejného Velkého Otce - Boha - nezáleží na tom, jak mu říkáme, hlavní je, že on nás slyší a že nás miluje stejně jako mi milujeme jeho. Pokud mu budete naslouchat, jsem přesvědčena o tom, že neuslyšíte: "Nenáviďte tyto lidi, protože mne nazývají tímto jménem nebo říkají, že od nich chci toto..." Ne, jsem si jistá, že říká: "Milujte všechny lidi jako milujete mne, protože všichni jsou mými dětmi a vašimi bratry a sestrami. Nezáleží na tom, zda si říkají Židé, Křesťané, Muslimové, Spirituální bytosti či následují jakékoli jiné "náboženství či přesvědčení" a nebo jsou tzv. "bez vyznání". Všichni věří v jednoho Nejvyššího Boha - ve Mne. Dávají mi různá jména... a ti, kteří tzv. nevěří mi říkají Osud. Je ale jedno jméno, které mám nejraději. To jméno je Láska. Tak prosím naplňte své srdce Láskou a naplníte své srdce mnou." Je čas přestat přemýšlet o rozdílech a začít vnímat věci, které nás spojují. Všichni chceme totéž - milovat a být milováni, být svobodní a žít své životy a sny... "

 

A pak jsem několikrát "omylem" klikla při hledání čehosi na Vytvořit skupinu, až mi došlo, že to nebyl omyl. Vytvořila jsem tedy skupinu One World. Záměrně jsem jí dala anglický název, protože angličtina je mezinárodní a hovoří jí velká část lidí. Pokud se chcete přidat, jste vítáni. A nemusíte ani hovořit anglicky. Smí se zde hovořit jakýmkoli jazykem, protože za tím vším je stejně jeden jediný jazyk, kterým hovoříme my všichni....

 

 

Pro www.posvatnesrdce.cz Marie Kuchařová

 

">

 

">