J.H.: Nalézt světlo může být rychlejší a snazší, než si myslíte

03.09.2013 13:50

Nalézt světlo může být rychlejší a snazší, než si myslíte

Jennifer Hoffman

 

Žárovka v mé sušičce na prádlo shořela před měsíci. Protože jsem si nikdy nevšimla, kde je umístěna a nikdy jsem žárovku v sušičce neměnila, čekala jsem, že výměna bude obtížná a složitá. Přidala jsem tedy výměnu žárovky v sušičce na seznam "obtížných věcí k vyřízení, které zaberou více času a o které se postarám, až budu ten čas mít". Pokaždé, když jsem sušičku otevřela a pomyslela na výměnu žárovky, poklesla jsem na duchu. V mé vizi k tomu bylo třeba vyndat buben a snad i rozebrat celou sušičku na jednotlivé díly.

A pak, když jsem minulý týden skončila s prádlem, se dostavil pocit, že to nemůže být až tak složité. Vzala jsem baterku a strčila hlavu do sušičky, abych se tam rozhlédla. Vlastně nedávalo smysl, že by něco, co může být potřeba vyměňovat pravidelně, nebylo snadno přístupné. Projela jsem rukou po vnitřku sušičky a žárovka byla nahoře. Stačilo s ní párkrát otočit a držela jsem ji v ruce. Šla jsem s ní do obchodu, ukázala prodavači, co potřebuji, a za  USD 3 jsem měla hned dvě náhradní žárovky. Instalace nové trvala méně než minutu a světlo v sušičce  znovu svítí.

Byla jsem natolik přesvědčená o obtížnosti celého úkonu,  že mě dříve ani nenapadlo přemýšlet o hledání snadného řešení. Pak se situace změnila a namísto nepatrného nepohodlí (nepotřebovala jsem nutně do sušičky vidět) tu bylo cosi, co mne stresovalo pokaždé, když jsem na to pomyslela. Odstranění staré žárovky a instalace nové (nepočítám čas strávený cestou do obchodu) přitom trvalo méně než 2 minuty. Proč jsem si to tak ztížila a způsobila si tolik stresu? Přesně to činíme, když umožníme, aby naše předsudky či přesvědčení o komplikovanosti určitých věcí úplně překryly možnost, že by to mohlo být snadné.

V současnosti žijeme ve velmi významných časech a máme značnou odpovědnost za udržení energie pro změny, k nimž dochází na Zemi. Tolik, že můžeme mít tendenci  to přehánět  s myšlením, můžeme  si celý proces  přehnaně dramatizovat  a komplikovat.

Co kdybychom namísto toho jednoduše předpokládali, že to bude snadné? Například: Kolikrát jste dnes pomysleli na to, že Země se točí kolem své osy? Kolikrát jste pomysleli na vliv gravitačního tahu měsíce na Zemi, moře  a vaše tělo? Napadlo vás vůbec, že by slunce zítra nemuselo vyjít?

To vše jsou velice komplexní a přitom jednoduché  děje, k nimž dochází každý den. Jsou pro nás důležité, bez nich bychom přestali existovat. Jsou však součástí proudu života, dějem, jehož i my jsme součástí. A když věci příliš promýšlíme, přehnaně dramatizujeme nebo komplikujeme, vystupujeme z tohoto proudu a celý proces je pak těžší.

Světlo  nemusíme hledat, protože tu je pořád. Jen musíme vědět, že tu je, a postavit se do jeho proudu tím, že si uvědomíme, že vše bude snadné a jednoduché. Jaké je nejsnáze nalezitelné, nejjednodušší a nejzjevnější místo, kde lze najít světlo, klid, pravdu a radost, jež si přejeme („nejzjevnějším” mám na mysli to, že o tom přehnaně nepřemýšlíme)?  Toto jsem se naučila já z případu se žárovkou do sušičky prádla:

  1. Pokud by proces měl být snadný, pravděpodobně snadný je.
  2. Světlo je nejspíše na tom nejzřejmějším místě, ale to nejočividnější místo nemusí být tam, kam byste se mohli podívat nejdříve.
  3. I ten nejsložitější proces sestává z jednoduchých, malých krůčků.
  4. Pokud se bojíme, že něco bude moc těžké, zabere moc času nebo příliš úsilí, pak to s myšlením přeháníme.
  5. Jakmile uvidíme, jak jednoduché něco je, a jednou to provedeme, už nikdy nezapomeneme, kterak to udělat – a toto poučení můžeme aplikovat na všechno ostatní.
  6. Když hledáte světlo, naleznete je. Pokud hledáte problém, najdete nejprve problém.

Doufám, že můžete použít tyto kroky ke zjednodušení něčeho ve svém životě, o čem si myslíte, že je to opravdu těžké, složité a časově náročné. Předpokládejte, že nalezení světla – cokoliv to pro vás znamená – bude snadné a bez většího úsilí.... a ono to tak bude.

 

Copyright ©2013 Jennifer Hoffman & Enlightening Life OmniMedia, Inc. https://enlighteninglife.com/

(Reprodukce českého překladu v nezkrácené podobě je povolena pouze pro bezplatné/nekomerční webové stránky, a pokud je připojen aktivní odkaz na původní zdroj/autora a tato poznámka - pro https://www.reiki-centrumpraha.cz/ přeložila Lucka K.) 28. 8. 2013