Srdce vs rozum? Prezidentská volba

15.12.2012 20:41

 

Toto bude jen velmi krátké. Nijak se netajím tím, že bych ráda viděla Táňu Fischerovou coby prezidentku. Nicméně dávám šanci všem kandidátům, aby mne "oslovili"... Někdy je to velmi veselé, někdy až depresivní. Ač se však snaží sebevíc, téměř všichni jsou nahony vzdáleni tomu, aby splňovali alespoň nejzákladnější předpoklady, které podle mne prezident má být. Tedy takový, kterého bych si mohla vážit. Z těch, co "prošli" do té devítky, toho dosahuje stále jen Táňa Fischerová. A tak mám dilema. Na každém kroku se setkávám s názorem, že je volba "koupená" a že je to záměrně směřováno tak, že se do druhého kola dostanou pouze Zeman a Fischer a ostatní jsou zde proto, aby "rozdrobili" ty, kteří nechtějí ani jednoho z těch dvou. A že tedy jsou jen dvě "rozumné" varianty: a) volit jednoho z těch dvou, kterého považuji za "menší zlo" a nebo b) že by se ti ostatní měli domluvit a vzdát se ve prospěch pánů Schwarzenberga či Dienstbiera juniora. Jenže srdce křičí: "NEEEE!!!! Nevzdávej to." A nevolit nechci.

A tak se opět dostávám k tomu, že budu "muset" převzít zodpovědnost. Buď za to, že půjdu sice proti svému vnitřnímu přesvědčení, ale v zájmu (doufejme) přijatelnějšícho kompromisu... anebo za to, že půjdu za hlasem svého srdce, ale budu tím "riskovat", že to skutečně vyhraje jeden z těch dvou výše jmenovaných pánů a to bych nerada. No, myslím, že mám jasno...

 

Snažím se tyto stránky příliš nepolitizovat a zrovna tak i na FB se snažím "krotit", protože když na vás někdo neustále něco hrne jako "kafemlejnek", pak se tím vyvolá spíše odpor než souhlasná reakce, ale jsou věci, které prostě nemohu potlačit... a tak přikládám odkaz na Hydepark s Táňou Fischerovou pro ty, kteří ještě nejsou rozhodnuti a zajímalo by je to. Podotýkám, že některé věci mne v prvním okamžiku taky zarazily, ale pak mi došlo, že vnitřně s tím souhlasím a že jen mluví o tom, co je přirozené. Problém (můj vnitřní) byl v tom, že jsem to nečekala - dlouho si přejeme změnu a když přijde a poměrně snadno (i kdyby zatím jen v uvažování), tak jsme (alespoň já) podezíraví, že to šlo "až moc snadno" :-D.

 

No a ještě jeden komentář z FB:

 

ROZUMNÉ DŮVODY VEDOU K NULOVÉ AKCI! ANEB PROČ BUDU VOLIT TÁŇU FISCHEROVOU?
 

Dnes jsem se rozhodl, že veřejně podpořím volbu Táni Fischerové na prezidentku, stejně tak celý INNER WINNER INSTITUT. Je mi úplně jedno, kdo a jak vypočítává "rozumné" důvody proč nemá Táňa šanci. Šanci má a to obrovskou... Všechny "rozumné důvody" vedou k nulové akci, zaměření na výsledek vede k prošvihnutí procesu. Hovoříme zde o změně? Ne, hovoříme o transformaci a ta je vedena energií, která podporuje akci a ta vede k transformaci. Pro "kriticky" uvažující či levomozkově a "realisticky" přemýšlející jedno zamyšlení, 80 000 podpisů organicky na podporu Táni je dost výmluvné číslo.

Táňa jede ve "flow" a čeká nás ještě dost překvapení...:) Rozumné důvody jsou na nic. Je čas akce!