Novoroční rituál aneb mapa snů a přání

30.12.2016 18:18

Novoroční rituál aneb mapa snů a přání

 

Milovaná Posvátná Srdce,

 

 

pokud jste již trochu zběhlí v ezoterice a „magii“, tak vás následující příspěvek nejspíš moc nepřekvapí, ale rozhodla jsem se ho napsat pro své kamarádky a pro ty, kteří se s něčím podobným často nesetkávají.

 

Každý rok provádím takový pravidelný rituál s výkladem karet, meditací a občas si i sepíšu přání, která bych si chtěla splnit. Udělám krátký obřad a nechám to plynout. Chystám se na něj i letos, jenže když jsem si přestěhovávala věci do nové místnosti, našla jsem svůj starou „mapu pokladů“. Zadívala jsem se na ní a až se mi srdce zastavilo, když jsem si uvědomila, že se mi za těch 6 let splnilo (nebo ještě stále plní) asi 90% a zbytek zatím čeká na správné načasování. (A jedno či dvě přání jsem si rozmyslela.) Některá přání se splnila velmi rychle (např. miminko ;-)). Některá potřebovala svůj čas – jako třeba povolení k rekonstrukci části domu nebo vydání překladů mých oblíbených knih, ale jak se tak rozhlížím po našem „skoro-novém“ bydlení, vedle mě můj usměvavý syn a pomalu se chystáme na vydání další přeložené knihy, řekla jsem si, že takové malé „čarování“ by mohlo udělat radost i dalším…

 

Nejlepším časem pro takovéto tvoření je období, kdy něco končí a nastane takový oddechový čas než začne něco nového. Úplně nejlepší je období mezi zimním slunovratem a Novým rokem (příp. ještě cca do 8. ledna). A letos je to o to silnější, že rok 2016, je numerologicky rokem devítky (2+0+1+6), což znamená dokončení, završení a před námi je rok jedničky, tedy (nových) začátků. (A také 4. rokem nového počtu, což nyní nebudu vysvětlovat, ale 4 znamená zhmotnění, tedy velmi vhodnou energii pro uskutečnění našich snů a plánů!)

 

Pokud jste tedy v tomto „oboru“ noví a zajímá vás to, čtěte dál.

 

Rituál

Nejprve je důležité říct, že ty věci okolo nejsou až tak důležité, nejdůležitější je záměr a energie, kterou do toho sami vložíme. Nicméně rituály používáme k tomu, aby vytvořily zvláštní, sváteční a pokud možno radostnou energii, která náš záměr posílí. Více se soustředíme, naladíme a dáme tím najevo jasné „tohle si opravdu přeji a také to vytvořím“. Mějte také na paměti, že veškeré sny se plní z nitra – neobracejte se na nějakou sílu kdesi na nebesích nebo všude kolem. Síla veškerého stvoření sídlí v každém z nás. Obracíte se tak na své „vyšší já“, „Boha ve svém nitru“ – sílu, které si možná nejste úplně vědomi, ale rozhodně ve vás je.

Jak jsem již psala, začínám obvykle meditací – když chci, aby byla opravdu sváteční, nejdřív se ujistím, že dítě spí (pokud se nezapojí) a že dědeček ví, že potřebuji hodinu úplný klid. Pak si dám voňavou sprchu, zapálím vonné svíčky, posadím se na nějaké útulné místo (v ideálním případě uklizené), třeba i pustím meditační hudbu a prostě se zklidním a propojuji se se svým nejhlubším nitrem, celým svým bytím… se vším, co jsem kdy byla, jsem a budu.

Pak, když už jsem ve správném vyladění, ohlédnu se na to, co se odehrálo a co mne dovedlo do toho správného místa – tam, kde právě teď jsem – a poděkuji. Obecně, případně za ty největší dary konkrétně. A někdy také za ty největší výzvy, protože vím, že je mohu přeměnit na něco opravdu krásného. Poděkuji také za to, co se děje nebo co je přede mnou a na co se mohu těšit (ať už to vím nebo jen tuším). Nespěchejte, vnímejte své pocity kolem toho. Když máte nepříjemný pocit ohledně některých záležitostí a událostí, vnitřně je obejměte a počkejte, dokud se nepřemění na něco opravdu krásného, co vás zahřeje u srdce. Může to mít třeba podobu vnitřního smíření s určitou situací nebo člověkem. Nebo možná odpuštění sobě samé – třeba to, že se nechovám vždycky tak, jak bych si přála… Nesuďte se. Naopak – při veškerém tvoření je nesmírně důležité, abychom se měli rádi. Bez výhrad. Vyrovnaně, ne nabubřele. Se vším všudy… Každý nesoulad ruší sílu tvoření, takže čím lépe a vyrovnaněji se budete cítit, tím lépe. (Nedělejte to ale „na sílu“ – pokud něco ještě nedokážete překonat, půjde to třeba příště.)

Když dosáhnete tohoto stavu – nebo se mu co nejvíc přiblížíte, můžete si třeba vyložit karty – mohou vám pomoci vysvětlit některé minulé události, i naznačit vaše další směřování, které je v danou chvíli nejvhodnější. Ale zrovna tak můžete nechat pracovat svou intuici. Kam vás příští rok či roky povedou? A s tím na vědomí pak můžete přikročit k samotnému vytváření mapy pokladů a přání…

 

Mapa pokladů a přání může mít různou podobu. Můžete si to jen sepsat na papírky (ideálně ručně) a vložit do nějaké nádobky – ručně vyrobené krabičky, nádobky či sáčku, ve kterém máte uschovány takové ty drobné památky v podobě kamínků z cest… nebo třeba ručně ozdobené lahvičky. Další možností je vzít si např. velkou čtvrtku papíru a na ni pak malovat nebo nalepit obrázky vystřižené z časopisů, které nejlépe vystihují to, co si přejete. Případně to ještě doplnit o psaná slova. Aby byla taková mapa úplná, je dobré si přitom klást a odpovídat na otázky a potvrdit je afirmací (prohlášením). Například takto:

 

1) Co si přeji pro své tělo? Chci, aby bylo zdravé a v dobré formě. Tak to tedy ztvárněte do své mapy (seznamu) a připojte (psanou i nahlas vyslovenou) afirmaci: „Já jsem dokonalé zdraví. Já jsem v dokonalé formě.“ Já jsem je úplně nejsilnější prohlášení, jaké můžete použít. (Proto dávejte pozor, nikdy o sobě neříkejte: „Já jsem tlustá/ý. Já jsem nemocná/ý. Já jsem chudá/ý.“!) Někdy to dá trochu zabrat, najít vhodnou formulaci a proto nespěchejte.

2) Jak se chci cítit? Asi nejspíš v pohodě, radostně, možná zamilovaně, vyrovnaně… Pak to tedy opět ztvárněte a opět přidejte afirmaci: „Já jsem šťastná/ý. Já jsem radost. Já jsem láska. Já jsem ztělesněním klidu, míru a pohody.“

3) Jaké si přeji vztahy? Tady dávejte pozor, je lepší hovořit obecně o vztazích, případně o partnerském vztahu (nejmenovat, nekonkretizovat). Někdy už na nás čeká nějaký vztah na obzoru. A někdy se nám přání mohou plnit i skrze jiné vztahy. Pokud chceme souznění, radost a vzájemnost, nemusejí přicházet vždy přes partnera či partnerku. Někdy takový pocit může přijít skrze velmi dobré přátele, ženský kruh, rodinu nebo přes partnera, který teprve „čeká za rohem“… Když to konkretizujeme na jméno a současného partnera, omezujeme tím své možnosti. Zrovna tak ale není potřeba lámat hůl nad tím, co už je. Pokud jsme vnitřně přesvědčeni, že s těmi lidmi, kteří jsou kolem nás, už „nejde nic dělat“, že se nezmění, že nám to nikdy fungovat nebude, pak se naše očekávání s největší pravděpodobností splní a my tím brzdíme cestu zázrakům.

4) Co bych si přála profesně? Opět pozor na to, ať nejste příliš konkrétní. Samozřejmě si můžete přát, aby se vám povedlo dokončit projekt, najít způsob financování, pořádat kurzy tance apod., ale čím méně konkrétní budete, tím větší pravděpodobnost, že se spojíte s tím, co pro vás bude opravdu skvělé. Třeba na vás čeká trochu jiné směřování. Možná to původně vysněné bude mít jinou formu, nikoli profesní. Nebo se to propojí ještě s něčím dalším… Ideální je si přát práci, ve které se budete cítit skvěle, která vám přinese ještě větší hojnost a radost. A opět doplňte: „Má práce je mým posláním. Naplňuje mne radostí a skvělým pocitem z dobře odvedené práce. Má práce je smysluplná a je dalším zdrojem mé hojnosti. A to já jsem.“ Mimochodem, to vůbec nemusí znamenat změnu zaměstnání - prostě jen změnu postoje a tím i zpětné vazby z okolí...

5) Co si přejete předat světu? Svou radost, vnitřní klid, moudrost (možná dosud netušenou)…? Pak řekněte: „Já jsem radost, já jsem vnitřní klid, já jsem moudrost a to já jsem – pro sebe, své okolí a celý svět.“

6) Toužíte po lásce a partnerství? „Já jsem láska, já jsem vzájemnost. Já jsem harmonické a naplněné soužití.“…

7) Co byste chtěli zažít, kam cestovat, s kým se setkat? ... Fantazii se meze nekladou.

 

A tak můžete pokračovat dál a dál, dokud necítíte, že už je vaše mapa hotová. Pokaždé, když tvoříte další přání a prohlašujte „Já jsem“, dejte pozor, abyste to tak skutečně mysleli a upřímně cítili. Nesmíte si v duchu říkat: „Ale tak to není. Jsem nemocná, nešťastná, chudá…“ Afirmace není popírání skutečnosti, ale prohlášení o pravdě, která již existuje. Je totiž nejen vaším přáním, ale již existujícím potenciálem (možností), který jen čeká na to, až ho projevíte ve fyzickém světě. Takže čím skutečnější pro vás tato možnost bude, tím rychleji a snadněji se projeví… Můžete také dodat: „To anebo něco lepšího.“ Otevíráte tak dveře pro věci, které vás ani nenapadly, o kterých ani netušíte, že na vás čekají. Obzvláště v oblasti hojnosti, profesního směřování i vztahů… Pochopitelně si dejte pozor na to, aby vaše přání nebyla nasměrována PROTI KOMUKOLI a čemukoli. A vyvarujte se všech "ne" (nechci, nepřeji si, ať tohle zmizí) - tvořte pozitivním způsobem.

Když máte hotovo, pečlivě si vše prohlédněte, zhluboka se nadechněte a vydechněte a s úsměvem a pocitem radosti a s vědomím své vlastní tvořivé síly řekněte: „To všechno já jsem. To anebo něco lepšího. A tak to je.“ Pak to všechno nadechněte do svého srdce, celého těla, celého svého života a svého bytí a s výdechem (a třeba i gestem) to vypusťte do světa. Pak poděkujte.

Chvíli se ještě můžete kochat, radovat a pak si svůj výtvor posbírejte a dejte někam, kde mu bude dobře. Dobré je celé to tvoření potvrdit a zároveň potvrdit něčím, co ve vás udrží pocit pohody, volnosti a radosti – tancem, zpěvem, jógou, možná vymalováním mandaly, namalováním svého obrázku… nebo vším tím dohromady.

A kam tuto mapu (seznam) umístit? Někdo si ho třeba bude chtít dát na nástěnku, ale to úplně nedoporučuji, pokud si nejste jistí reakcemi okolí. Nebo pokud nechcete, aby vaše sny každý okukoval a hodnotil. Navíc když máte takovou mapu na očích až příliš často, může se stát, že budete chtít kontrolovat, jak dalece se přání plní a můžete znervóznět a začít pochybovat. Je dobré je mít na místě, kde kolem nich v průběhu roku občas projdete, pohlédnete na ně a připomenete si: „To všechno já jsem. To anebo něco lepšího. A tak to je. – Děkuji.“ (Opět směřujte do svého nitra. Nebo nitra i směrem ven, do života, do Země, do vesmíru, ale to nitro nevynechávejte.) Nijak se ale netrapte tím, že třeba ještě nevidíte výsledky. Věřte a vězte, že se v pravý čas vše projeví ve vašem životě. Pokud to nebudete zpochybňovat a vymýšlet důvody, proč by to nešlo…

No a pak jednou – třeba na konci příštího roku – si opět udělejte podobný rituál nebo prostě jen příjemnou klidnou chvilku a znovu se na to podívejte. Přečtěte si, co jste si to vlastně přáli. Splnilo se všechno nebo alespoň část? (Málokdy rok stačí na všechno, ale můžete být výjimka.) Možná se něco projevilo, jen v jiné podobě, než jste si původně mysleli? To vůbec nevadí i to je důkaz toho, že to funguje. Pokud tomu skutečně věříte a je to pro vás to pravé, pak se to splní – dříve nebo později. Ale je potřeba tomu dát čas (alespoň rok) a víru – a především si to nesmíte sami brzdit – ať už pochybnostmi nebo prohlášeními v každodenním životě. Pamatujte – co prohlašujete, i když třeba jen abyste si postěžovali známým nebo abyste nevypadali moc pyšně – to si přitahujete do života. Tak si to nekažte. A úplně vše, co se vám povede uskutečnit, oslavte! Nadšením, radostí a vděčností. Příště to bude ještě lepší…

 

 

 

Pro www.posvatnesrdce.cz a všechny blízké i vzdálené Marie Kuchařová. Tento článek můžete dále šířit a třeba tak pomoci splnit sny i dalším.